Saradnja sa roditeljima

ИЗВЕШТАЈ СА РОДИТЕЉСКОГ САСТАНКА

Дана xx. xx. xxxx. у 17:30 одржан је родитељски састанак X-x одељења. Састанак – којим је руководила XY, одељењски старешина – сазван је са само једном темом, а то је упознавање родитеља са ситуацијом у школи насталом након напада групе ученика овог одељења на XY, ученицу која је похађала наставу у том одељењу. Родитељском састанку је присуствовао и педагог школе Јанко Такач.

Након уводне речи одељењског старешине, школски педагог Јанко Такач је упознао родитеље са главним детаљима инцидента који се десио xx. xx. xxxx. и документацијом везаном за инцидент и његове последице:

– Прочитао им је све наводе из евиденције о инциденту: време и место напада, жртва напада, учесници напада, организатори напада, директни извршиоци напада, сведоци напада;

–  Истакао је одређену разлику у тежини преступа између ученика који су организовали (дали идеју, подстицали на извршење напада), извршили напад (директно ударили ученицу), учествовали (окружили и створили гужву око ученице) и оних који су само посматрали инцидент без да су напад прекинули или пријавили;

– Таксативно им је навео све што се десило непосредно након инцидента:  одлазак XY са мајком у хитну помоћ, извештај лекара о констатованим лакшим повредама и претрпљеном стресу код ученице, пријава напада из Хитне помоћи у Станицу полиције;

– Таксативно им је навео све што се десило у данима након инцидента: ученица због претрпљеног стреса следећих дана не долази у школу, долазак мајке у школу и пријава напада, одлазак школског психолога и разредног старешине међу ученике у X-x одељењу и испитивање о томе шта се десило, утврђивање који су све ученици умешани у инцидент, педагог школе позива 8 ученика на разговор, пошто су ученици код педагога били превише узбуђени и нервозни, педагог им налаже да не причају углас него да писмено, на обичан папир из свеске напишу лично сведочење о томе шта се десило, уз помоћ тих осам сведочења добили смо једну општу слику о целом инциденту, након тога су педагог и психолог школе дошли на час одељењског старешине у X-x  и анкетирали су ученике о одређеној предисторији инцидента и њиховим проблемима које су имали са нападнутом ученицом, од стране педагога им је говорено о тежини њиховог преступа и о томе како је једно када се задиркујемо, вређамо и пишемо једни другима поруке а нешто сасвим друго када се физички нападамо и обрачунавамо, истакнуто је да овај инцидент не може да прође без казне и указано им је на то да ће сви учесници напaда бити у некој мери кажњени – опоменом, укором и/или смањеном оценом из владања, позвани су родитељи ученика XY (жртва напада) и XY (организатор напада) који су у присуству разредног старешине и школског педагога имали прилику да наведу своје виђење инцидента (при чему су родитељи XY искористили прилику да се извине за XY напад на XY), XY се враћа у школу али похађа наставу у X-x одељењу, одржана је седница тима за заштиту ученика од насиља на којем су утврђене мере заштите ученице XY од даљих напада (навео је све мере), родитељи XY су предали молбу за трајни премештај у одељење X-x;

– Педагог је навео чињеницу да је посебан аспект целог инцидента и понашање ученика на интернету тј. друштвеној мрежи Фацебоок (лажни профили, манипулације, слике, поруке, коментари, …) и истакао је потребу да родитељи више контролишу активности њихове деце на интернету, као и коришћење савремених мобилних телефона;

–  Педагог је указао на одређена ограничења утицаја школе на понашање ученика (време потребно за појачани васпитни рад, прописана поступност у кажњавању,  потребна сагласност родитеља за неке мере, непостојање мера које родитељи памте јер су постојале у давној прошлости, …) и на потребу да родитељи буду већи ауторитет својој деци јер ће деца увек више угледати на њих и слушати шта им они говоре;

– Педагог је истакао проблем недопустивог понашања оних ученика који су посматрали инцидент а да приликом тога нису ништа урадили да га спрече, прекину или да бар обавесте оне који могу да га зауставе;

– Након тога, родитељи су добили прилику да кажу своје виђење ситуације. Неки родитељи су указали на то да према њиховом схватању постоји један ученик који је узрок већине проблема, други су навели да су њихова деца под лошим утицајем других ученика, трећи су навели да су чули да је неких случајева насиља било и раније али да то ни ученици ни родитељи једни другима нису пријављивали. Постојала је несагласност око тога да ли је насиља било и у време док су ученици били у разредној настави код наставнице XYX (у претходном разговору – на седници тима за заштиту ученика од насиља – она је негирала да је у периоду од 1. до 4. разреда било упадљивих случајева насиља) али се већина сагласила да је ова наставица имала чвршћу контролу и већи ауторитет над ученицима. Добро је што су неки од родитеља увидели и истакли потребу да се насиље мора зауставити јер би после XY жртвом могли постати и сви други ученици. На крају, утисак је ипак да не постоји пуно поверење међу некима од родитеља.

– На предлог једног од родитеља, а у сагласности са наведеним мерама са седнице Тима за заштиту ученика од насиља, педагог школе ће одржати радионицу за родитеље на тему заштите ученика од насиља са нагласком на њихово понашање интернету и на друштвеним мрежама.

Завршну реч на састанку је дала XY, одељењски старешина.

Родитељски састанак је завршен у 18:45 часова.

 

ЈАНКО ТАКАЧ

______________________

СТРУЧНИ САРАДНИК – ПЕДАГОГ

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s